Ofte stillede spørgsmål
Quick guide til kendte ting
Udstyr
Se under "Sådan bruger du din skærm" der ligger her
- Tænd for enheden:
Tryk på ON/OFF-knappen for at tænde blodtryksmåleren. - Gå til hukommelsesfunktionen:
Tryk på MEM-knappen for at få adgang til hukommelsen. - Sletning af alle målinger:
Når du er i hukommelsesfunktionen, tryk og hold MEM-knappen nede i cirka 7 sekunder, indtil "CL ALL" vises på skærmen.
Bekræft sletningen ved at trykke på ON/OFF-knappen, mens "CL ALL" blinker. Dette vil slette alle gemte målinger
Hvis borger oplever udfordringer med satmåleren, skal der først prøves at skifte batterier.
Hvis borger forsat oplever udfordringer kontakt TSS supporten.
Bestillinger og returneringer
Når en borger afsluttes i Telma f.eks. fordi denne ikke længere er i målgruppen eller afgået ved døden, er det den monitoreringsansvarlige, der har ansvaret for, at udstyret bliver afhentet og kommer retur til TSS.
- Bestil nedtagning af udstyr på bestillingssiden.
- Print postlabel og send Telekittet retur i pose eller papkasse.
Hvis flere Telekit skal sendes retur samtidig, skal der bestilles returlabel til hver, men de må gerne sendes retur i samme pakke.
Vigtigt
Husk at sende hele Telekittet retur. Hvis noget mangler eller er defekt, skal I give TSS besked.
Hvis I har bestilt badevægt, BT eller satmåler er det valgfrit, at sende disse retur.
Vejledning til udlevering af Telekit fra eget lager findes her
Hvis I har en borger, der ikke har fået taget udstyret i brug har I mulighed for at få udstyret omregistreret til en anden borger. Det gøres ved at kontakte TSS her
På bestillingssiden under Ordrehåndtering kan I indtaste TSS00xxx nummeret og hermed se hvem det er registreret til.
Hvis I oplever mangler ved Telekittet kontakt TSS supporten
Telma medarbejder
Kommune
- Kontakt egen IT afdeling
Sygehus
- Lav en sag til servicedesk
TSS søger for at opdatere forsiden på tssyd.dk, når der er udfordringer eller andet relevant info i forhold til Telma.
Borger
Hvis TSS iPad'en giver beskeden "Session afbrudt" i forbindelse med "Log på med MitID"
Vælg "Afbryd" på TSS iPad'en
På borgers eget device skal der i MitID appen vælges "Afvis" hvis den står klar til at scanne QR-koden

Herefter start forfra på TSS iPaden.
Hvis borger både har MitID app og kodeviser kan der skiftes til kodeviser ved at trykke her:

Hvis Telma app melder fejl lige efter borger logger på første gang - lige efter pinkoden er sat.
Bemærk der står også kun "Hej" i toppen, normalt ville der stå "Hej borgers navn".
Fejlen skyldes det at borger ikke har et aktivt forløb og plan i Telma. Den monitoreringsansvarlige medarbejder skal oprette det først. Herefter skal borger logge ud af Telma via "Glemt PIN-kode?" og logge på igen med MitID.
Vejledningen der følger med Telekittet kan ses her
Der opbevares data i Telma, så længe der er et behov for det.
Ifølge GDPR vil man kunne sende en anmodning om at blive slettet og/eller få oplyst hvilke data, der er gemt om en selv.
Det kan man gøre ved at kontakte TSS.
Hvis borger flytter indenfor Region Syddanmark kan borger beholde Telekittet. Flytning skal meldes til TSS her
Hvis borger flytter til en anden region skal forløbet afsluttes og kittet sendes retur - bestil nedtagning/returlabel på bestillingssiden.
